Doplňující informace z posledního jednání zastupitelstva
Zastupitelstvo obce na svém posledním jednání, minulé pondělí, přijalo tři poměrně zásadní rozhodnutí pro další rozvoj obce.
Prvním rozhodnutím je usnesení číslo 140/2023, kterým ZO schválilo Smlouvu o nájmu prostor sloužících k podnikání na pozemku p.č. st.30/2 – obchod smíšeného zboží. Tato smlouva nahradí smlouvu o pronájmu, kterou nájemce obchodu měl uzavřenou s předchozím vlastníkem obchodu společností COOP. Obec v posledních třech letech poskytovala podporu na provoz prodejny v hodnotě od 30 tis. až po letošní hodnotu 45 tis. Kč ročně. Nová smlouva svojí koncepcí odpovídá smlouvě uzavřené s nájemcem Hasičského klubu a poskytuje oběma nájemcům shodné podmínky. ZO si uvědomuje významnost obou služeb a z tohoto důvodu přistupuje k jejich podpoře výší symbolického nájemného 1 200 Kč/měsíc, podílením se obce na nákladech na elektřinu a internet a poskytováním dalších předem definovaných benefitů. V souvislosti s koupí obchodu se připravuje několik drobných a větších stavebních úprav obchodu:
- zateplení objektu;
- výměna oken a dveří;
- zajištění alternativního způsobu vytápění;
- zajištění bezbariérového a pohodlnějšího přístupu do obchodu;
- úprava vzhledu obchodu a jeho okolí.
Samozřejmě rozsah a rychlost těchto všech úprav bude záviset na finančních možnostech obce a zejména získání podpory na tyto záměry mimo rozpočet obce.
Dalším velmi významným usnesením bylo usnesení číslo 141/2023 ohledně přípravy variantní studie na výstavbu čistírny odpadních vod blízké přírodě pro obec Milínov. Jedná se jednoznačně o stavbu, bez které se obec po uplynutí dalších pěti let neobejde. Již nyní je nutné se připravit a nalézt vhodný způsob řešení čistění nebo dočištění odpadních vod a zejména začít hledat zdroje financování této stavby. Na konci roku získáme konkrétní představu o možnostech čištění, dočištění a budeme dále pokračovat přípravou technické dokumentace k vodoprávnímu povolení atd. Pět let je dlouhá doba, ale zase ne tak dlouhá u takto složité a finančně nákladné stavby.
Posledním ze třech uváděných usnesení je usnesení číslo 144/2023, kdy došlo ke schválení Kupní smlouvy na pozemek p.č. 21/28, 1389, st. 21/14 a st. 21/13 včetně několika budov. O jaké pozemky a budovy konkrétně jde? Jedná se o koupi objektu dílny, skladu a oploceného manipulačního prostoru za bytovým domem a OÚ, který se předchozí vlastník Luboš Hofman rozhodl nabídnout nejdříve obci. ZO obce poměrně dlouho řešilo jak možnosti využití objektu, tak zejména finanční možnosti obce, a nakonec se rozhodlo, že tyto pozemky včetně budov koupí. Všechny výše uvedené nemovitosti byly nakoupeny za cenu 3 300 000 Kč formou tří splátek. Obec v současné době vlastní v centru obce významné pozemky a budovy, na kterých může rozvíjet dále základní infrastrukturu a zázemí obce! Celý tento proces začal směnou pozemků v centru obce s Mírou Kotoru v roce 2013, bez ní by nebylo možné realizovat nákup stodoly (nyní zázemí SDH), dále budovy pro výstavbu stávajícího bytového domu a nyní zbylé části objektu ve dvoře U Pavlů navazující přímo na bytový dům.
Pavel Moulis
starosta obce
Datum poslední aktualizace: 7. 8. 2023 14:41