Obec Milínov
Milínov

Doplňující informace z posledního jednání zastupitelstva

Doplňující informace z posledního jednání ZO  1

Zastupitelstvo obce na svém posledním jednání, minulé pondělí, přijalo tři poměrně zásadní rozhodnutí pro další rozvoj obce.

Zastupitelstvo obce na svém posledním jednání, minulé pondělí, přijalo tři poměrně zásadní rozhodnutí pro další rozvoj obce.

Prvním rozhodnutím je usnesení číslo 140/2023, kterým ZO schválilo Smlouvu o nájmu prostor sloužících k podnikání na pozemku p.č. st.30/2 – obchod smíšeného zboží. Tato smlouva nahradí smlouvu o pronájmu, kterou nájemce obchodu měl uzavřenou s předchozím vlastníkem obchodu společností COOP.  Obec v posledních třech letech poskytovala podporu na provoz prodejny v hodnotě od 30 tis. až po letošní hodnotu 45 tis. Kč ročně.  Nová smlouva svojí koncepcí odpovídá smlouvě uzavřené s nájemcem Hasičského klubu a poskytuje oběma nájemcům shodné podmínky. ZO si uvědomuje významnost obou služeb a z tohoto důvodu přistupuje k jejich podpoře výší symbolického nájemného 1 200 Kč/měsíc, podílením se obce na nákladech na elektřinu a internet a poskytováním dalších předem definovaných benefitů. V souvislosti s koupí obchodu se připravuje několik drobných a větších stavebních úprav obchodu:

  • zateplení objektu;
  • výměna oken a dveří;
  • zajištění alternativního způsobu vytápění;
  • zajištění bezbariérového a pohodlnějšího přístupu do obchodu;
  • úprava vzhledu obchodu a jeho okolí. 

Samozřejmě rozsah a rychlost těchto všech úprav bude záviset na finančních možnostech obce a zejména získání podpory na tyto záměry mimo rozpočet obce.

 Dalším velmi významným usnesením bylo usnesení číslo 141/2023 ohledně přípravy variantní studie na výstavbu čistírny odpadních vod blízké přírodě pro obec Milínov. Jedná se jednoznačně o stavbu, bez které se obec po uplynutí dalších pěti let neobejde. Již nyní je nutné se připravit a nalézt vhodný způsob řešení čistění nebo dočištění odpadních vod a zejména začít hledat zdroje financování této stavby. Na konci roku získáme konkrétní představu o možnostech čištění, dočištění a budeme dále pokračovat přípravou technické dokumentace k vodoprávnímu povolení atd. Pět let je dlouhá doba, ale zase ne tak dlouhá u takto složité a finančně nákladné stavby.

Posledním ze třech uváděných usnesení je usnesení číslo 144/2023, kdy došlo ke schválení Kupní smlouvy na pozemek p.č. 21/28, 1389, st. 21/14 a st. 21/13 včetně několika budov. O jaké pozemky a budovy konkrétně jde? Jedná se o koupi objektu dílny, skladu a oploceného manipulačního prostoru za bytovým domem a OÚ, který se předchozí vlastník Luboš Hofman rozhodl nabídnout nejdříve obci.  ZO obce poměrně dlouho řešilo jak možnosti využití objektu, tak zejména finanční možnosti obce, a nakonec se rozhodlo, že tyto pozemky včetně budov koupí.  Všechny výše uvedené nemovitosti byly nakoupeny za cenu 3 300 000 Kč formou tří splátek. Obec v současné době vlastní v centru obce významné pozemky a budovy, na kterých může rozvíjet dále základní infrastrukturu a zázemí obce!  Celý tento proces začal směnou pozemků v centru obce s Mírou Kotoru v roce 2013, bez ní by nebylo možné realizovat nákup stodoly (nyní zázemí SDH), dále budovy pro výstavbu stávajícího bytového domu a nyní zbylé části objektu ve dvoře U Pavlů navazující přímo na bytový dům.

Pavel Moulis

starosta obce

Datum vložení: 7. 8. 2023 12:05
Datum poslední aktualizace: 7. 8. 2023 14:41
Autor: Pavel Moulis

GObec

GObec

ČEZ info o odstávkách elektřiny v obci

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Interaktivni mapa

Mapa